Ceai verde
Riscurile consumului de ceai verde in timpul sarcinii
Este sigur sa se bea ceai verde in timpul sarcinii, sau in perioada de conceptie, dar numai cu moderatie. Daca nu ar fi fost asa, poate ca ceaiul verde nu ar mai fi fost pe locul doi in lume, in topul celor mai consumate bauturi.
O femeie insarcinata doreste sa fie vigilenta si sigura ca viitorul copil nu va avea de suferit de pe urma consumului de ceai verde. Daca sunteti insarcinata si consumati ceai verde, exista doua riscuri despre care ar trebui sa stiti: defecte ale tubului neural si cofeina.
Ceaiul verde si absorbtia de fier De ce poate provoca ceaiul verde anemie?
Ceaiul verde lupta impotriva obezitatii Cercetatorii au analizat informatiile din 14 studii efectuate intre anii 1967 si 2010 si au ajuns la concluzia ca ceaiul verde sau suplimentele pe baza de ceai verde micsoreaza in mod semnificativ nivelul colesterolului total si al celui “rau” (lipoproteinele cu densitate joasa, sau LDL) din sange. Acest lucru pare sa se intample indiferent de cantitatea de ceai verde consumata, de perioada in care este consumat, sau de starea de sanatate a celui ce il consuma. In plus, se pare ca nivelul colesterolului “bun” (lipoproteinele cu densitate inalta, HDL) nu este afectat de consumul de ceai verde.
Ceaiul verde imbunatateste puterea mintii Efectele acestor componente, l-teanina si cofeina, in doze gasite de obicei intr-o ceasca de ceai verde, au fost comparate cu efectele unui tratament fictiv. Substantele active au imbunatatit semnificativ acuratetea la indeplinirea anumitor sarcini a celor ce au consumat ceai verde, in comparatie cu cei ce au consumat placebo. De asemenea cei ce au beaut ceai verde au fost mai vigilenti.
Persoanele ce sufera de anemie feripriva (prin carenta de fier) se intreaba probabil daca sa consume sau nu ceai verde. Aceasta nu este o decizie simpla, deoarece dovezile stiintifice sunt mixte. Desi se stie ca consumul de ceai verde cauzeaza malabsorbtia, studiile pe scara larga sugereaza altceva.
Conform spuselor unei echipe de cercetatori din domeniul alimentatiei, nu a existat un moment mai bun “de a trece pe verde”, intrucat ceaiul verde incetineste acumularea de kilograme in plus si joaca un rol important in lupta impotriva obezitatii. Echipa de cercetatori, de la Universitatea din Pennsylvania, a publicat un articol in jurnalul “Obesity” in care descriu detaliat rezultatele studiului. Acesta a constat in administrarea de EGCG (element ce se gaseste in ceaiul verde) concomitent cu o dieta consistenta din punct de vedere caloric unui grup de cobai. Grupul a fost monitorizat comparativ cu un alt grup care a avut parte de aceeasi dieta, dar caruia nu i s-a administrat EGCG. S-a observat ca in cazul primului grup, cresterea in greutate s-a manifestat intr-o perioada cu 44% mai lunga, comparativ cu cel de-al doilea grup.
In cazul in care nivelul dumneavoastra de colesterol din sange este prea mare, ar trebui sa incercati ceaiul verde.
Conform unui nou studiu, anumite componente ale ceaiului verde pot imbunatati puterea mintii si pot mari vigilenta. Cercetatorii au observat efectele acestor compusi, ce se gasesc in ceaiul verde, cu ajutorul a 44 tineri voluntari.

